שירותים רפואיים לעובדים זרים

להלן דגשים שחשוב לשים לב אליהם במקרה של פניית עובדים זרים לשירותי רפואה - אשפוז בבית חולים או פינוי באמבולנס במקרה הצורך, באזור ומחוצה לו. מומלץ מאוד לשמור מסמך זה במקום נגיש וזמין לכם.

  1. באחריות המעסיק לתעד ולשמור כל מסמך רפואי הנוגע לעובדים זרים המועסקים אצלו (הפניות, סיכומי אשפוז, בדיקות, המלצות רפואיות וכל מסמך רפואי שניתן לכל עובד מכל גורם רפואי בערבה או מחוצה לה), גם אם עזבו את החקלאי או את הארץ. החיובים מגיעים בדרך כלל חודשים או שנים אחרי, המצאת מסמכים היא קריטית להחזר כספי. וכן לשמור במקום נגיש את מספרי הפוליסות של העובדים.
  2. באחריות המעסיק לברר מול חברת הביטוח את פרטי הפוליסה של כל עובד, מה כוללת באשר לאשפוזים, תרופות, רפואה יועצת וכו'.
  3. בכל הגעה של עובד זר לקבלת טיפול רפואי, יש לוודא שמצטייד ב:
  • ביטוח בתוקף
  • כרטיס מגנטי או מס' זיהוי קופ"ח כולל ספרת ביקורת המאפשר פתיחת תיק (המספר מצוין בפוליסה).
  • אמצעי זיהוי – דרכון
  • לתהליך פתיחת תיק ראשוני - בהגעה למרפאה יש לוודא שהעובד מצטייד במספר ביטוח, מספר דרכון ותאריך הלידה לפתיחת זכאות (פתיחת תיק אינה יכולה להתבצע טלפונית).
  • תשלום - הויזה של העובד הזר רשומה על שם החקלאי ולכן חיובים לעובד שעזב את הארץ ישלחו לחקלאי ודרישות תשלום מבתי חולים או מד"א, יישלחו אליו.
  • בעת אשפוז עובד זר, הטלפון שאליו מועבר המידע הוא של החקלאי. כאשר עובד משוחרר מאשפוז, הזימונים להמשך טיפול ומעקבים מגיעים לטלפון של המעסיק. אם המעסיק לא עונה לשיחות/ או ענה למזכירה של מרפאות חוץ או למוקד אישורים של הקופה שאין צורך בהמשך טיפול, זה מתועד במערכת כלשונו! ועלול להוות עילה לתביעה כנגד המעסיק, במידה והעובד יזדקק לטיפול בהמשך.

עובד זר העובד בחקלאות, מועסק באחד ממושבי הערבה התיכונה, ואשר זקוק לטיפול רפואי:

טיפול רפואי בערבה:

  • החקלאי המעסיק ייקבע עבורו תור לרופא משפחה (ד"ר שי או ד"ר איתי בהתאם למושב) או יפנה את העובד למרפאת המושב לאחות, בהתאם למועדים ושעות פתיחה.
  • עובדים זרים לא יכולים לקבוע תור לרופא/ה באופן מקוון, אפשר לקבוע להם דרך משרד המרפאה.
  • במידה ונקבע לעובד תור על שם המעסיק, יש ללוות את העובד או לדאוג לשלוח מייל עדכון למרפאה אחרת הם נשארים בחדר המתנה או מקבלים מענה מהאחות.
  • במידה והצורך הרפואי הוא בשעה בה מרפאת היישוב סגורה, ניתן להגיע למרפאה אזורית בספיר (מרפאת המשך) משעה 16:00 ואילך (רופא/ה בתיאום תור, אחות ללא תור).
  • במידה ומדובר באירוע דחוף, מקרה חירום או סכנת חיים – יש לפנות מיידית למד"א.
  • במידה והעובד נבדק במרפאה, טופל וזקוק לטיפול תרופתי – תרופות ברובן מכוסות על ידי הביטוח של העובד, לעיתים יש המלצות שלא תואמות את הכיסוי הרפואי, מומלץ להתייעץ עם צוות המרפאה בדבר הגשת בקשות לאישור חריג.

** עובדים זרים ומשתלמים שנמצאים במהלך היום בספיר, יפנו למרפאת ספיר לאחר שעברו במשרד עו"ז / משתלמים ובליווי המעסיק (אלא אם מדובר במקרי חירום).

טיפול רפואי מחוץ לערבה:

  • נדרשת הפנייה מרופא משפחה
  • יש לוודא אם נדרש טופס 17 או התחייבות מהמרפאה – במידה וכן, מומלץ להדפיס ולהגיע עם העובד לטיפול.

הפנייה למיון:

  • הפניה למיון או פינוי באמבולנס בימי חול ובסופי שבוע ניתן להוציא עבור העובד ב-2 דרכים:  
  • הגעה פיזית למרפאת המושב.
  • הגעה פיזית למרכז הבריאות האזורי בספיר (מרפאת המשך) בשעות בהן מרפאת המושב סגורה.
  • בכל פינוי באמבולנס יש לוודא כי מצוין במפורש בהפניה מרופא/אחות, שיש צורך בפינוי באמבולנס. אחרת, יבוצע חיוב מלא או חלקי שלא יכוסה ביטוחית.

הפנייה

אשפוז

זכאות להחזר) אגרת מיון ואמבולנס)

ללא

כן

V

ללא

לא

X

יש הפנייה אך ללא ציון פינוי באמבולנס

כן

V

יש הפנייה אך ללא ציון פינוי באמבולנס

לא

זכאות להחזר רק אגרת מיון

יש הפנייה בציון פינוי באמבולנס

כן

V

יש הפנייה בציון פינוי באמבולנס

לא

V

 
  • בסיום האירוע (פינוי/אשפוז):
  • יש לשלם את שובר הפינוי של מד"א או לקבל אישור מהקופה על סבסוד השובר לתשלום במידה וזכאים (דרך מרפאת הישוב).
  • במידה ולא קיבלתם שובר לתשלום- יש לוודא מול מד"א שאין חוב למרות שלא הופק שובר.
  • יש להגיש את כל המסמכים הר"מ ישירות למזכירה הרפואית במושב (לא דרך מרכז משתלמים ולא דרך מרפאת ספיר)
  • העתק מהפניית הרופא/האחות למיון בבית חולים.
  • העתק ממכתב שחרור (אפשרי העתק מדף ראשון של הטיפול בבית חולים במידה והפינוי הסתיים באשפוז ובו מצוין כי הופנה על ידי מרפאת הקהילה).

לכל שאלה ניתן לפנות למחלקת בריאות 

מור (פופה ) הנדל קיסוס
רכזת בריאות ומתאמת חירום רשותית

תגובות

תגובתך התקבלה בהצלחה!
התחברו על מנת לפרסם תגובה